Tuesday, June 14, 2011

burger dan gelap.

Teneetttt..

Teneetttttt......

Alarm jam nset gua berbunyi, gua tengok pukul 2:30 pagi, jadah haram ape alarm ni?, bentak gua tanda x puas hati. gua syak anak sedara gua yang main siang tadi, bnyi alarm yang annoying buat gua x boleh nak smbung tido, hujan lebat diluar sana ditambah kesejukan malam sudah x mampu nak mengulit gua lagi, gua bgn duduk tercongok depan tv, tgk mane2 siaran yag ade.

Perut gua lapa, lantas gua buka langkah menuju ke dapur sambil membetulkan kain pelikat, gua bukak saji, bukak periuk, cari kalo2 ade lagi yang tersisa. Gua hampa x ade apa lagi yang tinggal. Gua bukak freezer, nasib gua agak baik, ade daging beger, terselit celah2 ikan, dah keras membeku. Ade satu tu je. Mmg gua lucky. Gua senyum rapat sampai telinga.

Gua panaskan kuali, lampu dapur gua x bukak, sebab rumah gua jenis yang memanjang, dapur kat tengah, kalo bukak nantikan menggangu adik2 gua yang sedang lena tido, pandangn gua dibantu dengan cahaya akuarium ikan dan juga cahya televisyen, sementara tunggu kuali panas gua layan tv dulu.

Cessssssssssss....

Bunyi daging yang beku bertemu kuali dengan minyak panas, 2 3 renjis minyak panas kena tangan gua, gua buat rilek walaupun sakit. Proses gorengan mcam biase, dalam menunggu bege gua masak, terasa jugak hati ni nak cucuh rokok barang sebatang, tapi deras2 gua tepis jauh2. Air liur gua dah kecur, X sabar nak kecap kesedapan bege.

Gua tengok daging bege gua dah masak, dh elok kalo nak angkat, gua bergegas ambik piring, lapik tisu skit. Tiba2 Hati gua jadi x sedap, dalam samar-samar gua tengok sebelah daging burger gua ade bnda panjang2 duk terbaring. Oleh kerana dagig burger gua dah masak dan gua malas nak pikir gua angkat sekali ngn bnda pnjng terbabit, Gua dh prepared chilli sos, mayonis, dan timun yang hampir kecut 2 3 hiris, gua dah atur dah susunan roti, mmg strategic.

Rasa x sabar dah menjalar ke seluruh tubuh gua.
Gua bawak dengan rasa gembira daging dan roti depan tv. Tp nasib baik, hati gua tergerak nk godek2 benda panjang berkenaan.....

cis sungguh!!!..

Gua dalam dilemma, nak teruskan atau batalkan saja sesi makan burger. Benda lain gua boleh telan, tapi ni dh terlampau obvious.

Memang celaka, benda panjang yang tergoreng skali dengan daging bege gua adalah bapak cicak, dah rangup jadinye gua tengok. Macam keropok panjang. Gua syak ni mesti terjatuh dalam kuali masa gua tengah layan tv td. Kali ikut rasa marah memang gua telan cicak ni. Tapi tu la, nasib baik gua belajar bersabar.

Last2 gua telan roti dan timun dengan rasa marah. Cicak ni mmg babi. Esok pasar minggu, gua nak beli racun cicak...

Dan lainkali, menggngu atau tidak, nak goreng sesuatu, mesti bukak lampu..

Mesti!

3 comments:

Enol said...

bakpo demo x make jah bege cicok 2...mst sdak...kah3...

Nurul Aznil said...

ingatkan makan cicak...
kalau nak kat rumah me ada 2 ekoq, besaq-besaq... 1 ekor panjang tirus, 1 lagi ekor kontot...

vardhana said...

haha pity u la yeng!
nasib baik u tengok or else keracunan makanan la tu...haish!