Saturday, September 5, 2009

Debat Piala TNC KC vs K13


Badan aku dah mula belengas, blazer yang dari td aku pakai rasa nk cmpak dlm longkng je... masuk ni dah 2 btng rokok aku hisap.. dah 2 malm aku tido, pikir kan hari ini, pikirkan perdebatan untuk malam ni..... debaran untuk match kali ni lebih kencang berbanding debat PENDEKAR dulu.. kali ini tentangan pasukan lain lebih kuat... tajuk perdebatan kali ni pun lebih mencabar minda... "perlembagaan negara tidak lagi dijunjung"... mcm nak tercabut jntung aku bile dgr usul ni buat pertama kali, member aku selaku 1st speaker a.k.a PM rilek je tersenyih2, mau saja aku bagi penampar.. liga TNC ni secara mudahnya dilnsungkan secara home away, kali ni kitorang jadi tuan rumah, outomatiknya dapat jadi kerajaan, legala skit sebab pembukaan konsep, pihak kami yang tentukan... aku selaku 3rd speaker a.k.a kaki bidas memang x senang duduk... bukan senang nk cari loopholes dalam hujah ni, pendengarn kene tajam... x leh main sebat je, nnti malu diorang... 1st speaker dan 2nd speaker x pe r, speech dah ade... mcm aku ni kene tggu hujah balas pihak pembangkang baru la bleh berhujah...

lama tunggu akhirnya pihak lawan muncul.. aish! semuanya awek, nampak manis berbaju kurung... kalo ikt hati, mau saja aku mengorat barisan pembngkang, tapi x profesional la...
x boleh jadi ni, kalo kalah malu ni, xstylo r kalah ngan awek.. lgpn lawan kat tempat sendiri di hadapan penyokong sendiri, kalo kalah jugak, alamatnya 2 kali xstylo... berat 2... pihak lawan aku tgk tersenyum2 sambil muka buat2 cool, nk psycho r 2....

perbebatan bermula, member aku bgn dan tanpa berlengah lagi terus berhujah dan membuka konsep... konsep dan cantik dah, x terbabas mcm selalu... kalo terbabas jugak, memang aku cucuk buah pinggang beliau dengan pencil staedler 2b exam grade. Duduk je member aku, Ketua pembangkang pulak bgn... bgn mempertikaikan konsep bawaan kami.. nasib baik ketua pembangkang 2 cute... kalo ikutkan hati mahu saja aku selingkup meja debat dan hempuk kepala ketua pembangkang dengan botol mineral, tapi nasib baik la awek ramai... nnti pe plak kate awek, jatuh r market aku nnti...

..................................................................................................

aku dah mula berdebar, sebentar lagi giliran aku untuk berhujah seterusnya membidas segala hujah2 daripada pihak pembangkang.....hujah timbalan ketua pembangkang dah nk habis, kertas coretan untuk bidasan sudah penuh, penuh dengan omong kosong,penuh dgn hujah kosong tanpa isi..... nyaris2 aku nk lukis ganbar kucing mengawan, tapi nnti x manis la kalo terlihat oleh hakim... lagipn aku x sampai hati nk bidas pembngkang, maklumlah semuanya awek2... pasni dah konfem aku yang kene bgn berhujah... memng bngsat... mental block... aku x dapat nk tngkap sebarang isi yang boleh dibidas

tibala giliran aku........... dengn lagak gaya yang biasa aku guna utk berdebat.. aku mulai hujah dengan "bissmillahirrahmanirrahim, yang dipertua, yang baik kita bagi habuan, yang tidak baik kita bagi rotan dan yang tegar kita buat pembedahan, mari kita sama-sama bedah pihak pembangkang pada hari ini........ terima kasih yang dipertuan dewan, rakan-rakan kerajaan, proksi pembangkang, ahli2 dewan, assalmualaikum, salam sejahtera dan salam perdebatan, pada hari ini saya selaku menteri pertahanan dari barisan kerajaan akan.........................................................................."




...............................................................................................................

selesai perdebatan..

dengan muka serius ketua hakim mengumumkan keputusan.... alhamdulillah, KC menang dengan juri 3-0 margin 1... selamat aku untuk kali ni... untuk mggu2 seterusnya, x tau la mcmmaner.....

terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi datang memberikan sokongan...

8 comments:

chah~ said...

hebat mg loni.. debater.. nyway.. gua ucapkn tahniah sama lu..

~piNkylixiOuz~ said...

*peeweett**
cayalah en nazrin..
alangkah bagus kalu aku turut berada di sana..
hehe..

tahniah!

lurunna said...

Bagussss!!!
tkt plak bila tiba turn akak...
waaaAAAaaa...

yeng said...

chah: gua bidan terjun je..hahaha

Jaa: kalo nk tgk mari r

Lurunna: Kahkah, mnggu dpn turn akak, saya dah x cmpr... gud luck..hehehe

46ers said...

Hoh, giler ah...pendebat skang beb...alang2 debat tuh, sebat ler awek sorg dua...hahaha.... (Devilish laugh)

raihan said...

woooo
cayalah yeng...
dh berubah ke???
aktif skg...
nk berdebat ke nk rembat awek hahaha..

izzah aziz said...

haish
yeng berdebat =)
bagus3
patut r boys oyak bz semacam je lening

MiSS FaRaH said...

waa..
hebat mu skang..
berdebat kot.
sgt berbangga sbg ex tesl..
huhu