Thursday, September 30, 2010

di suatu penlalam

Di suatu penlalam, penlalam adalah waktu ketika matahari hampir sahaja terbenam, disaat itu akan kelihatan awan –awan yang kemerah-merahan. Waktu peralihan daripada siang kepada malam, penlalam hanya diistilahkan kepada mereka yang gemarkan waktu malam.

Saya duduk disuatu sudut lantas menyalakan rokok kelapan saya pada hari itu sambil memerhatikan burung2 yang pulang ke rumah masing-masing

Ketika saya asyik mendongak ke langit mencorak sisa-sisa awan dengan imaginasi saya, sambil tersengih-sengih teringatkan si dia.

Tiba-tiba

Datang seekor gagak besar.

“Woi”

Agak tidak berbudi bahasa gagak berkenaan, penumbuk saya genggam erat-erat just in case jika gagak berkenaan ingin bertindak kasar terhadap saya.

“apehal!??”

Balas saya dengan budi bahasa yang sama level dengan gagak berkenaan

“Gua ade something nk bagitau”

“Apa?”

“Episod 6 nyamuk asmara bler lu nk publish???”

Saya pegang kepala gagak berkenaan, tumbuk rusuk kanan, tendang peha kiri, sejurus gagak berkenaan pengsan, saya panggang dgn lighter.

“Bes jgk rasanye.. “

kata saya dengan penuh rasa puas hati.

1 comment:

wdj owner said...

gagak mano bleh makan.