Friday, August 17, 2012

Projek - Nyamuk Asmara Ep 10

Sambungan daripada Nyamuk Asmara Ep 9

...................


Krukk krukk..

Perut masing-masing makin deras berbunyi.. masing-masing muka monyok, fokus sebenar nak cari kunci portal alam mimpi sudah entah kemana-mana, rasa lapa yang teramat sangat, tekak sudah memahit dan memekat... kalo dapat minum sungai berperasa oren ni mesti sangat best dan bahagia.

“Kita makan je laaa, aku dah lapar sangat dah ni, Kita makan je sikit, kalo kebulur nanti nak buat kerja macammane?” bentak Alfonso, muka serius.

Aku dari tadi menggelupar kelaparan di perdu pohon cupcake, x jauh dari tempat kami, ade pula kambing panggang yang berlegar2 keriangan. sungguh menggoda, tinggal ambik dan makan je.

Ini dah melampau, perut dah stat pedih-pedih, seolah-olah mengamuk dan memberontak minta diisi dengan segera.

Kupu-kupu berahi sudah tidah tahan, ditendangnya perdu pohon cupcake, pohon cupcake tergores, mengalir keluar cecair warne coklat, kami berpandangan, ingatkan getah pokok, rupenye coklat. Masing-masing telan air liur.

“Ahhhh.... ape nk jadi jadi la, moh kita makan dulu, nnti lepas makan kite pikir balik,”
cadangan aku disambut kemas kemin oleh Alfonso dan kupu-kupu berahi, masing-masing tersenyum lebar.
baju beropol Alfonso dijadi alas, kupu-kupu berahi sibuk memetik cupcake-cupcake dan strawberi yang sudah lame menjadi idaman beliau, Alfonso pula berkejaran dengan kambing panggang. Manakala aku ke sungai oren, di tebing sungai sudah tersiap daun berbentuk jug, petik dan ceduk sahaja.

Kami bertiga makan dengan gembira, rasa sedap dan kelegaan tidak dapat nak digambarkan, makin makan makin rasa hanyut dan lalai.

Kami gembira melayan makanan yang terhidang, makin kami makan makin bertambah makanan, semuanya  seolah2 merayu-rayu dan meronta-ronta supaya dimakan.

Burpppp....

Alfonso sendawa..
Keadaan menjadi senyap, angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa tiba-tiba terhenti, bunyi-bunyi makanan bergembira tiada lagi. Kami buat endah x entah, masing-masing masih lagi rakus meratah makanan yang terhidang

Burppp

Kupu-kupu berahi pula yang sendawa, tiba-tiba suasana bertukar keadaan, langit tiba-tiba mendung, makanan seperti pretzel, pizza, donut dan eskerim bertempiaran lari.
Kami berpandangan, masing-masing berasa tidak sedap hati, perut kami sudah terlampau kenyang

Burpppp...

Alfonso lagi sekali sendawa....
Masuk sendawa yang ketiga, tiba-tiba pokok2 bergegar, air berkocak kencang, awan jatuh berguguran, mknan serata alam membusuk, air menjadi hanyir, mknn yang terhidang di depan kami tiba-tiba jadi lunyai dan penuh dengan ulat, kami panik dan kaget. 

mata kupu-kupu berahi aku tengok macam dah merah, menangis ketakutan barangkali, Seluar Alfonso pula dah basah.. 

aku... masih lagi steadyy...steady dalam debar, kami perlu lari dengan segera, tapi kemana? dalam hati timbul rasa menyesal, menyesal sebab mengingkari pesanan Tenggiling Cinta.

Menyesal

Menyesalll

Menyesalllll!!!!....





No comments: