Wednesday, April 1, 2009

bila hanya ada 20sen dalam kocek......

apabila hanya ada 20sen dalam kocek
hati jd x tenang, jiwa bergelojak
fikiran runsing ,otak bergelegak
makan x lepas, hutang berlambak2...

kepada kawan2ku diluar sana yang mengalami sindrom yang sama,
jgn bimbang jgn runsing...
mngkin coretan ini dapt membantu anda...

PERINGATAN!!!!!
kami tidak bertanggungjawab diatas segala kandungan
dan tulisan dibawah. sebarang maklumat yang disalurkan adalah bertujuan
untuk membantu mereka2 yang benar2 dalam kesempitan.
sebarang kecelakaan dan ke-malu-an ditanggung sendiri oleh pelaku..


LANGKAH2 PENJIMATAN TAHAP MAHARAJA.

1) selongkar setiap poket baju dan sluar anda, tgk dalam laci, raba dalam loker.. mgkin ada duit yang seblum2 ni terselit kat mana2. pada situasi ini, setiap sen yang dijumpai adalah hak anda, jgn ragu2, amek je.. ingt... setiap sen sgt bernilai...

2)Bagi perokok2 tegar, jgn nk eksyen isap rokok2 mhl... pd saat ini, half-time, astro, texas5, lex, surya adlh peneman setia anda. ( nk senang, pow member)

3)hentikan penggunaan kenderaan bermoto, yang ade muto tmpng yang ade kete... yang ade kete naik bus.. x pn ramai2 jln kaki.. secara x lnsung anda bersenam dan sekaligus slmat duit petrol...

4)Sebarkan berita bhwa dtuk anda tlh ''pergi''... mnta bantuan derma, secara outomatik anda akn jd jutawan dgn segera.... (
dosa tanggung sndri)

5)kutip sume pen, pensel, eraser, liquid paper, klip kertas yang anda jumpai... kutip banyk2 dan jual dgn harga berpatutan pd kank2 skolah rendah yng mengalami mslh mental. pastikan harga anda berpatutan. x pun gune sndr, jgn beli, membazir. (tips: pinjam ngan member2 pastu buat2 lupe nk antr)

6)rajin2 la mengunjungi kdai2 mkn yang sentiasa bersesak2 dgn org ramai. kebaikannya adalah, tuan kedai xkan perasan anda cabut lari, tp ingt... buat dgn muka selamba, memkai ksaut atau slipar thn lsk dan pastikan anda pernah memasuki acara pecut sekurng2nye perngkat sekolh rndah.

7)Buat2 kebulur, msti akn ade kawan2 anda yg kesian dgn anda... cara anda menjiwai watak pen-kebulur terpulang kpd skill individu.

8)Pada saat inilh anda perlu meneliti balik mane2 insan yang berhutang dgn anda,pd saat ini teknik2 along yang anda dgr di dada akhbar dibolehkn untk diaplikasi, ingt,wang anda, hak anda..

9)Tumpang member anda, gunakn ayat dan kata2 manis anda, taburkan jnji2 kosong, katakn pd mmber anda diala shbt terbaik.. mkn pe yang die mkn.. gne pe yg die gune, ubat gigi, perfume, Obat Ketiak... mengaku anda adlh adik kandung die yg tersesat dlm hutan 8taun dl.

10) Langkah terakhir....... sluk poket, ambik duit 20sen td... kunjungi public phone.. gune utk dial ibu di kg.. mntak lah seberapa byk yang mampu anda nyatakn...

sekian terima kaseh.






6 comments:

zuLL said...

Amatlah bernas!! aku suka!! xsuka !! eh suka !

zanetti_be said...

sokong tak sepenuhnya.ade bleh ikut.ade takleh..mmg dah up la nazrin lo nie

::cHeNta_tiEha:: said...

oh..mmg la betul kata palie itu..
ade yg leh ikut ade x..
haish!kutip brg sendirik xpe..org lain nye jgn..hahahahaa..
maju nazrin maju...
;DD

zuLL said...

Bagus je cara penjimatan mg. tapi bab rokok aku xstuju

~piNkylixiOuz~ said...

wow..
amatkah pandai kamu b'kata-kata wahai nazrin..(maju deh lening demo) huhu..
sabo jela..igtlah ader lg org yg lebih susah drp kiter..
hmm..=)

Hampasnyior said...

aku skdr memberi pndpt... hehehe