Tuesday, July 21, 2009

Kasih Kassim Pada Ramlah.

Kassim dah naik pening melihat keaadaan Ramlah... masuk ni dah 18 kali Ramlah muntah-muntah.... jiwa Kassim kacau, otak kassim bercelaru, hati kassim x tenang... Pd kassim, tiada yang lebih disayanginya melainkan ramlah... tapi bak kata pepatah, terlajak perahu boleh diundur, terlajak perbuatan, tnggungla sendiri... terngiang2 di telingan kassim akan nasihat ketua kampungnya dulu sebelum berhijrah ke kota besar mencari rezeki... "kassim ko jgn... jgn buat perkara yang tak dapt diundur, nnti ko yg susah"...

tapi sayang, seribu kali sayang... kassim hanyut, hanyut dibuai angin kota.... dan kesannya, sgt berat untuk kassim tanggung... kassim teringat kembali saat2 indah perkenalannya dengan ramlah dulu... pada kassim, Ramlah lah yang tercantik, paling manis dan teramat comel.... dan kerana itu, ditambah pula dengan IQ kassim yang bolehlah disamakan dengan seekor penguin hutan, kassim tanpa usul periksa mengajak ramlah untuk tinggal bersama..

barangkali Kassim sudah lupa.. yang beliau bukan CEO syarikat mahupun seseorang yang memiliki kilang cekedis, Kassim hanyalah seorang posmen yang kerjanya sudah tentulah menghantar surat, amatlah mustahil dan tidak logik untuk Kassim menghantar pizza mahupun ayam golek... Pada Kassim, wang tak penting, yang penting cinta dan kasih sayang.. biarlah bergaji kecik, setakat Ramlah, kassim masih lagi mampu...

Skop kehidupan Kassim amatlah mudah... tatkala pulang je dari aktiviti pos mengepos... Kassim akn terus mendapatkan Ramlah, dipeluknya ramlah, dibelainya ramlah... dan Ramlah seperti biasa, melayan saja kehendak kassim.. Pada kassim, tiada yang lebih bahagia selain daripada bersama Ramlah... dunia milik kita bersama, itulah moto yang dibisikkan Kassim secara manja ke telinga Ramlah.. setiap hari, setiap masa dan setiap saat.....

Kassim sedar, dan kassim juga tahu... walaupun kassim x lepas UPSR, dan gagal ujian fardu ain, tapi kassim tahu... kassim tahu yang Ramlah sekarang mengalami sindrom berbadan dua... bukanlah bermaksud Ramlah akan terbelah dua dan menjadi 2 entiti yang berbeza, ataupun belahan dedua, tetapi secara jelas, maksudnya adalah ramlah sekarang sudah Hamil....

Pada Kassim.. bukan pandangan masyarakat yang dibimbangi, tapi yang merunsing fikiran beliau adalah kos tanggungan untuk menyara kehidupan mereka di waktu muka.. tidak sesekali bagi kassim untuk membuang Ramlah.. kassim bukan lah seseoran yang bersifat habis madu sepah dibuang, pada kassim... ramlah sudah menjadi sebahagian dari hidup beliau.. membuang ramlah adalah sesuatu yang sangat2 mustahil... demi ramlah.. Kassim sanggup berbuat apa saja termasuk bersenam seni di khalayak ramai.. asal saja beliau tidak berpisah dari Ramlah.

............................................................................................................................................................

3 kampit whiskers dipegang kemas kemin oleh Kassim..... hajatnya cuma satu.. cepat2 pulang demi Ramlah dan anak2... biarlah.. biarlah kassim menanggung beban, biarlah hampir sesuku gaji Kassim terbarai demi Ramlah dan anak2... biarlah kassim terpaksa ikat perut demi ramlah dan anak2... kerana kassim sedar, Ramlah dan anak2 juga adalah makhluk ciptaan tuhan... mungkin kehidupan ramlah dan anak2 lebih baik jika terus bersama beliau daripada dilepas bebas merayau2 dikota besar yang hati para penghuninya sudah lama mati... sudah lama layu.. layu dengan dengan asap2 kota pembawa dengki dan hanyir dengan sifat pentingkan diri...

kassim juga sedar, sedar yang beliau tidak lagi boleh membiarkan ramlah terus bebas di laman-laman rumah, kassim perlu peka... peka dengan aktiviti ramlah dan anak-anak... cukuplah kejadian kassim terlepas pandang sehingga Ramlah kucing kesayangan beliau mengandung......

21 comments:

[ Goodbye zuLL ] said...

Zoophilia

chah~ said...

huhue.. kucing pun muntah ke klu mngndung.. hahha

zanetti_be said...

cikgu yengggggggg

[ Goodbye zuLL ] said...
This comment has been removed by the author.
panggil aku shEh said...

ntah...
zoophilia kowwt!
aha..hehehehe

qdetactive said...

cinta luar tabii sangat. hahaha

gurlz said...

aku dah agok dh kucing gok pilihan mu...ble lah mu nk matang ni mat yeng weh....

gurlz said...

aku dah agok dh kucing gok pilihan mu...ble lah mu nk matang ni mat yeng weh....

yeng said...

roy: zoophilia..ooo tidak sama sekali..

chah: muntah..kucing nenek gua muntah ms mengndung..

palie: sir yeng lie...bkn ckgu..haha

sheh: zoophilia lebih baik dari nekrophilia dan pidopilia..haha

q: aduh... ni bukan kisah zoophilia.. kisah kasih manusia terhadap haiwan...

gurlz: kahkah.... adalah silap sama sekali anda menilai kematangn melalui karya2 picisan sebuah blog yang sudah semestinya penuh degn karya2 merapu.. dh tahu blog ni xmatang, len kali jgn masuk.. buatla pilihan yang matang... sekakarng sape x matng??... letak r link... x kolumpo r stakat gune name samaran...

gurlz said...
This comment has been removed by the author.
lurunna said...

ergghh...tidak!!!!!!!!!, siapakah yg buat ramlah mgandung? *nostalgia sgt pkataan kemas kemin 2, tingat kg seyh!*

~piNkylixiOuz~ said...

oowwhh
sir yeng yg senget..!
hahaha

Saya Anak Zailiani said...

eem lu komen sendiri ke yeng?

dnieAlias said...

mengong!g wat asaimen falsafah nu daripada mu duk mengarang belog mu ni,g karang 6 muka surat asaimen falsafah nu.

A d'Z said...

it's a damn good story, man! so KL!

46ers said...

aku br taw mu berehi kucing. mu ader sejaroh ker ngan kucing yeng? hahahah. (Devilish Laugh)

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]quarkxpress filemaker pro, [url=http://firgonbares.net/]student discount on microsoft office 2007[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] free virus software downloads to buy pirated software in
to sell my software [url=http://firgonbares.net/]2 Content Retail Price[/url] cheap os software
[url=http://firgonbares.net/]software with student discount[/url] microsoft office software
[url=http://firgonbares.net/]adobe creative suite 3 master[/url] purchase management software
autocad lt 97 software [url=http://firgonbares.net/]school discount software[/b]

Anonymous said...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]& software store, [url=http://sunkomutors.net/]educational discount software[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] autocad clone music education software
buy wholesale software [url=http://sunkomutors.net/]student software stores[/url] student discount on computer software
[url=http://sunkomutors.net/]download adobe acrobat 9 pro extendet[/url] discount software non
[url=http://sunkomutors.net/]trial adobe photoshop cs3[/url] discount software online
message store software [url=http://sunkomutors.net/]microsoft windows mobile 2003 software[/b]

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]cheap oem softwares, [url=http://murudobaros.net/]cheapest software[/url]
[url=http://murudobaros.net/]filemaker pro maintenance[/url] kaspersky reg crack php store software
between academic software [url=http://murudobaros.net/]can i buy photoshop[/url] 64 bit Retail Price
[url=http://murudobaros.net/]buy photoshop cs2[/url] security software to buy
[url=http://murudobaros.net/]kaspersky 8.0.0.454a.b key[/url] buy microsoft office 2007 software
educational software systems [url=http://murudobaros.net/]how do i install second disk of adobe creative suite 3[/b]

Anonymous said...

[url=http://hopresovees.net/][img]http://hopresovees.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]the purchase of software, [url=http://vonmertoes.net/]adobe acrobat 9 pro serial numbers[/url]
[url=http://vonmertoes.net/][/url] free personal finance software canada software when to buy
copy protected dvd nero [url=http://bariossetos.net/]coreldraw 9 download[/url] Creative Suite 3 Design
[url=http://hopresovees.net/]how do i download acdsee 9[/url] buy bluetooth software
[url=http://vonmertoes.net/]can i get photoshop cs3 for a non intel mac[/url] buying business software
buy old versions of photoshop [url=http://vonmertoes.net/]autocad tutorials[/b]

Anonymous said...

[url=http://hopresovees.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]software with student discount, [url=http://hopresovees.net/]accounting software to buy[/url]
[url=http://vonmertoes.net/][/url] discounts software selling used software
adobe director software [url=http://vonmertoes.net/]the software shop[/url] tamu software purchase
[url=http://bariossetos.net/]Adobe Acrobat 9 Pro[/url] free purchase software
[url=http://bariossetos.net/]free nero burning rom serial number[/url] customer order software
doctor's office software [url=http://hopresovees.net/]windows media player for vista[/b]