Friday, July 10, 2009

pemandangan baru di tempat baru.

kalo hendak bercerita pasal minggu orientasi.. sampai minggu depan blum tentu habis.. kalo nak citer pasal letih... lagi la letih...
sudah lama x update blog.. sudah lama tidak tahu berita tentang warga2 blog...
bukan kerana aku menarik diri dari dunia pemblogkan tetapi dek kerana kekangan masa dan ketiadaan kemudahan.....

hidup di tempat baru tidak la semudah membeli panadol di kedai2 runcit berdekatan, hakikatnya ianya sgt susah... untuk mengenal seseorang amat mudah, untuk berkawan lagila senang.. tapi untuk bersahabat.... untuk sama-sama susah, untuk sama2 payah.... perlukan masa yang sgt lama...

bile di tempat baru... apabila pintu bilik dibuka, pintu tingkap dibuka... yang dilihat, yang dirasa semuanya berbeza... sangt2 berbeza.... udara yang disedut tidak lagi senyaman dulu... kadang2 terbau bauan yang kurang menyenangkan... bukan kerana timbunan baju yang sudah seminggu tidak berbasuh.. bukan juga bau badan roomate... tapi kerana hati masih lagi berada di tempat dulu....

tapi itulah hakikat... tiada apa yang kekal selamanya... yang penting hadapi perubahan dengan hati terbuka....



.......

9 comments:

izzah aziz said...

hmmm
kuat2 kan hati berada di tempat org yeng =)

chah~ said...

hoho~
semua baru..
azam baru..
gud luck!

lurunna said...

biasa la 2...sy sndirik pon g2 dulu, tp bila da msk taun 3, sy syg sgtsgt kt kc...~oke, sile cari siapa sy...!

ayinn said...

ahaha,..biase la tu,..

tabah k,...

hatiku juga masih d rumahh...

ekeke,.. mentang2 br balik cuti nehh,..

dnieAlias said...

ahahaaaa..bau rumet mu..aku tau sape rumet mu itooow

panggil aku shEh said...

me too!
new environment sucks!

Hampasnyior said...

izah: dengar citer dapat masuk UPM jgk... tahniah ekk..

chah: t.kasih

lurunna: gua dah naik png ni... sape ni???

ayinn: hati gua bukan kat rumah... tapi bersepai di setiap pelusuk negeri kelahiran..hahaha

dnie: shusshh!!! jgn kasi bocor

sheh: suck but.... telan jela...

~piNkylixiOuz~ said...

perjalanan baru bermula yeng..
selamat ya!
=)

A d'Z said...

sometimes it is b8er 2 feel sick v d new environment & miz d old 1. bt, time moving faster thn we can evn imagine. u'll luv d new 1 more L8r. gd luck, my fren.