Thursday, January 14, 2010

membusuk!


sudah sampai masa untuk aku bertindak, tak kan selamanya aku ingin berkeadaan begini, tak kan selamanya aku akan terus menjadi mangsa.. lagu ACAB fight for your right berkumandang, sengaja aku perderaskan volumenya, setiap bait lirik lagu aku hayati, agar ianya meresap jauh ke dalam tulang hitam.... sebagai insan aku ada hak, dan aku juga ada hati dan perasan, aku bukan robot... playlist bertukar.. monoloque, jika ku seekor robot... sudah lama ianya terbiar disitu, sudah lama ianya bermaharajalela, aku sudah tidak sanggup... menghirup udara yang busuk dan hanyir, penuh kebencian...

biarpun ianya sekadar terjelepuk di suatu sudut, memerhati tanpa ekspresi, memandang tanpa apa-apa emosi namun ianya sudah cukup menjijikkan... ya, aku akui dulu jasanya tiada bandingan, manabur bakti tanpa mengenal penat dan lelah, namun sekarang situasi sudah berubah... lagu Bunkface situasi berkumandang... volume tahap sederhana... ini bukan lagi dulu, ini adalah sekarang, dan sekarang aku sudah tidak tahan, tindakan perlu diambil...

kotak rokok diketuk-ketuk, dibuka berhati-hati, sebatang dinyalakan, disedut dalam dalam dihembus pelan-pelan... sambil kepala memikirkan tentang masalah yang sedang berlingkar di depan mata, diatas batang hidung sendiri.. aku sudah letih, sudah penat dengan perkara ini, aku cuma inginkan ketenangan. kalo dulu bilik adalah syurga, namun sekarang tidak lagi...

argghhh!!!! dengan mengorbankan rasa malas yang menghantui diri aku terus ambik tong sampah berkenaan dan letakkannya diluar bilik untuk tindakan seterusnya oleh mak cik cleaner.. beres, kini nafas tidak lagi sesesak dulu, bau busuk sudah tiada... gambaran sumpahan binatang haram juga sudah tiada, maka, bolehlah aku tido dengan lena.. tahniah buat diriku kerana berjaya menyelesaikan masalah yang sudah dua hari membelenggu diri... yessss!!

3 comments:

A d'Z said...

buang sampah pn pyh?! klempes!

[ Have you met zuLL? ] said...

cayalah bro

lecka said...

hahahhaha.....akhirnye selesai jgk mslh mung....kn sng klu mung wat mnde 2 awal2 lg.... =)