Sunday, January 10, 2010

Nota Ringkas - XPDC Gunung Nuang

Turun je gunung, balik kolej terus update blog… memang gua hebat!,.. jumaat lepas bertolak dari UPM terus ke Gunung Nuang, kat Ulu Langat.. fuhh!, mencabar jugak trek pendakian kali ni, nasib baik aku dah stanby alat sedutan, kalo x, maunya aku tergolek jatuh dalam gaung.. dengan kekuatan ahli seramai 50 lebih termasuk dengan guider kami bertolak betul2 lepas jumaat… timing memng perfect, mana x nya, sape lambat kene tinggal, sayang woi!!.... 25 hinggit aku bayar…

Semput jugak time naik 2, tapi nasib baik awek ramai, aku buat muka steady… malu la kalo awek Nampak… xstylo… kehkeh… Puncak gunung nuang x seperti apa yang aku sangka, kawasannya sempit je… memang sempit.. tapi berbaloi, bukan senang nk naik…. Terpaksa merangkak-rangkak, tapi Alhamdulillah, sume selamat… tiada kemalangan jiwa yang terjadi melainkan ada seorang dua peserta yang semput-semput kecil…

Yang menarik apabila kat puncak ada batu sempadan antara Pahang dan selangor… macam2 aksi aku buat, antaranya berdiri kat selangor buang angin kat Pahang… pastu aku julurkan lutut, badan kat Selangor lutut kat Pahang… nasib baik aku x shuffle je atas batu 2… aku gelak kecil dalam hati…kihkih!.. kalo sempadan palestin ngn israel dah lama kepala lutut aku terbarai… tapi yang x bes, sedang aku asyik melayan perasaan di puncak gunung, tiba-tiba teringat kerja protocol untuk majlis makan malam kolej, memang bangsat… aku cuba untuk tenangkan hati dengan bermain2 ibu jari… tapi gagal.. walaupun begitu, aku yakin, member se`protocol ‘ an kat kolej dah buat sume kije…lepas ambik2 gambar, main2 ngan batu sempadan 30 minit kemudian kami terpaksa turun ke base camp utama kami…

……………………………………………………………………….

Jumaat sampai kem lolo, base camp kami… sabtu pagi2 dah gerak naik puncak nuang… lebih kurang 30 minit kat puncak nuang turun balik ke kem Lolo.. dan hari ni, hari Ahad… pagi2 lagi dah bertolak balik ke UPM dari kem Lolo… sambung kerja2 protokol… cet!.

14 comments:

chah~ said...

aku naik dh gunung nuang.. hahahha..

dnieAlias said...

mujur ingat jugak..deme xtau prasaan kawe skang..tuhan ngan rumet je yg tau...

A d'Z said...

lu mmg kacak lg kiut, bro!

encikzamru said...

ko budak upm? wah kolej mana? aku kat 14

Enol said...

Xdop pok sdare mati mu hok mati ke yeng maso pnjt gng 2?hahaha...(Devilish laugh)

Hampasnyior said...

chah: hahaha... bler mg naik?

dnie: kawe ingat, terutama deme...

jack: mmg gua kck bro!

buku kura-kura: gua KC bro!

enol: cukup r sorang mati...hahahaha

chah~ said...

hujung sem lepah.. dekat2 nge final.. hahahaa.. gi cari nyakit ore kato.. haha

Anonymous said...

KOPA MU...

Anonymous said...

KOPA MU...

Hampasnyior said...

anynomoh: hahaha... demo r kopa.

Unknown said...

gunung terus tue..mu jgn buat buat serupo di gunung tebu pulok pasnie.hahah

encikzamru said...

membe aku pun baru naik gunung nuang last week..

Hampasnyior said...

buku kura-kura: mmbr ko name pe bro?

encikzamru said...

suhilmi sukri or toto

ko kenal?rambut kembang