Wednesday, December 22, 2010

bukan kita berkira, tapi faham2 la...

Kita buka dompet tengok duit dah kurang, kita masuk 7e, nak beli rokok, kita pun jenis yang ego. Rokok murah kita xnak hisap, bagi kita, nak mati biar bergaya, bergaya belakang parang, kalo dah mati tetap masuk liang lahad, tetap berbalut kapan murah.

Kita beli sekotak dunhill 20, kita hulur rm 10, kemudian kita terkonek-konek menunggu wang baki, sudah banyak kali terbabas, dunhill 20 sekotak harga die rm10, xde bakinya.. kita jadi malu, kita kaver balik depan awek 7e dengan membeli guala-gula 20 sen sambil dalam hati menyumpah seranah, tiap2 tahun naik harga, x fikir ke perasaan kita sebagai pengguna, kita rebel tiap kali rokok naik harga, kita rebel dengan hisap rokok daun, tapi rebel kita ni jenis hangat2 tahi tenuk, selang sari dua, kita masuk dalam system balik, beli jugak walaupun mahal. Kita kalo marah sangat kita hisap dadah tau!

Kita keluar 7e berjalan perlahan-lahan menyeret kaki yang kalau xde duit die jadi lemah. Kita join member2 kita duduk sekali. Tekak kita terliur benar nak order fresh oren, tapi bler kite fikir balik dari sudut ekonomi, kita batalkan niat, kita order je tea o ais. kalau ikut hati,nak je kita order tea o.... ais kita pau rakan-rakan punya. Tapi taknak la, macam bangsat plak.

“pappp… papp…Papp”

Kita ketuk2 rokok yang kita beli kat 7e tadi…. 4 5 orang rakan kita memandang penuh minat, masing2 diam, ade yg buat2 main nset, ade yang buat mengntuk. Ala, kita paham, masing2 tengah gersang duit kan, kita xberkira pun, kita open letak atas meja. Kita x kisah, rokok bukan bleh ganti batu nisan pun. Amik la.
Kita letak atas atas meja, kita cucuh yang kita punya, kita diam je sambil tunggu order. Kita hembus asap pelan2 atas meja.. berkebuk meja.

Sorang rakan kita bukak cerita, katanya sem ni die banyak hutang, rokok2 ni die dh kurang, sbb 2 jarang beli.. die mintak ngn kita sebatang, sekali skala katanya, sebb nk berhenti. Kita bagi sebb kita x berkira, tapi dalam hati.. kita kata.. ini SKILL

Seorang rakan kita buat2 ade rokok sendiri, dikocaknya kotak rokok kosong, nk tunjuk tanda rokoknya abis… walaupun kita tahu, kotak rokok 2 kita nmpak die kutip masa on the way datang lepak td.. tp kita paham, die mintak sebatang, kita bagi…. Dalam hati kita ttp kata.. SKILL

“Huaaarrgghh”..

sorang rakan kita plak buat2 mengntk… sambil bukak cerita malam ni mak die nk telefon, risau takut terlelap, nnti kecik ati mak.. die tersengih2 tengok kita. Kita cakap, amikla….. tapi kita tahu, mak belakang parang!.. ini SKILL….

Tapi kita memang betul2 x kisah, sebab kita pn pnh buat skill, malam ni giliran diorang, xpela. Kita pujuk ati kita, sambil tangn rakan kita yang sorang lagi menyambar kotak rokok kita terus ambik dan cucuh, ni jenis xde skill. Cuma ati kena kering. Tapi betul kita x kisah.. bile kita susah, diorang jgk yg kita cri.

X berapa lama air sampai.. kita sedut tea o ais dalam2 sambil cuba pujuk minda kita supaya menganggap ianya adalah sejenis air yang berperisa fresh oren. Kita janji dengan diri kita, sem depan masuk PTPTN kita nak jimat.

Tiba-tiba

Darah kita meluap

Hati jadi panas

Rakan sebelah kita order fresh oren gelas besar!??..
Die sedut fresh oren dengn gembira sambil menghisap rakus rokok kita yang ke-3!!!!!

terus kita kate "babi" kat die.

3 comments:

ZieSakura said...

weiiii...mmg terbakar la kalu kena gitu gaya...

maher lamm said...

alaa....xpola...skali skale kan....dunhill sbtg bos......wahahahahaha..

raazak.mohd said...

kopaaa...cakap kat org ko pon same...