Friday, December 31, 2010

perenggan terakhir tahun 2010

Tinggal beberapa minit lagi 2010 akan melabuhkan tirai. 2011 akan menjengah tiba, tahun 2010 ni kalo aku nak cerita ada naik, ade turun die….. orang kate seimbang. Well, student life what do you expect?. Tapi secara overall aku agak berpuas hati dengan hidup aku sepanjang tahun 2010. Ketepikan cerita Kelantan jadi juara piala Malaysia, Malaysia juara aff Suzuki cup, benda ni dah berlambak orang ulas. Lagipun aku bukanla pengulas sukan, kalo nk hentam secara meraban mungkin boleh, tapi itu bahaya. Banyak azam 2010 yang aku kira berjaya aku gapai tapi itu dari aspek duniawi, tapi untuk bekalan akhirat mungkin jauh lagi. Banyak benda tentang hidup ni yang perlu aku belajar, banyak pengalaman perlu aku timba, banyak jugak lagi keseronokkan-keseronokan duniawi yang aku nak try. Tahun depan azam aku ade lain sikit, setelah post mortem 2 3 hari ni, aku dah capai satu konklusi, konklusi utama, kalo kita nak buat sesuatu, buat kerana diri kita, jangan buat kerana orang lain. Contohnya nak berubah jadi alim. Kita berubah bukan kerana orang lain, tetapi kerana diri kita sendiri. Demi kita untuk kita. Hidup ni terlampau singkat, persetankan makhluk-makhluk lain, if u want to do something, do it now!, consequences? Deal with it later, bunyi macam bangang, bunyi macam rebel, tapi kalo kita rebel pakai akal, kita rempuh pakai akal, insyaallah, hasil die berbaloi… dan secara jujurnya aku rasa 2010 ni berlalu macam pelesit rimba, sekejap je. ……. Ye, aku sedar aku tahu, aku merepek, tapi sebenarnya blog ini juga dibina atas landasan yang merepek, diilhamkan daripada pergerakan awan-awan dan perubahan musim buah-buahan. Untuk tahun 2011, blog ini akan macam ni jugak, akan terus bermain dan berlegar di alam khayalan, akan terus merepek, akan terus hanyut.. x suka, benci, menyampah, repot perhilitan.. ok.
Selamat tahun 2011

3 comments:

wdj owner said...

azam 2011...mahu tekel kawan lama di udm.hahahahaha.memang top mannnnnnnnnnnn

ZieSakura said...

ye, persetankan makhluk2 yg x penting..

Hampasnyior said...

pali: kahkahkah.... babi!

zie: in other words, go to hell.