Monday, March 7, 2011

pagi yang cemerlang

Seperti pagi2 sebelum ini, celik je mata, baca message dari si dia, gua akan duduk di birai katil, duduk termenung dalam lebih kurang 30 seken, untuk loading kepala hotak, nak bagi sama tune dengan hari yang bakal gua hadapi. Selesai loading gua bingkas bangun capai tuala, capai berus gigi. Gua rasa sedih dengan keadaan berus gigi gua, uzur sangat, bulu berus banyak yang dah tercabut dan penyek. Patutla semenjak dua menjak ni, gua x dapat kepuasaan dalam memberus gigi.

Gua termenung lagi sambil pegang berus gigi, berus gigi colgate warne putih belang hijau. Berus gigi sekarang dah mahal, tak macam dulu, sebatang berus gigi dah boleh beli sepinggan nasik. Gua tak tahu berus gigi mahal ni salah sape, sape yang kawal harga berus gigi di pasaran global pn gua xtau, tp gua memang bertegas nak cadangkan kepada pemerintah supaya berus gigi ni ade harga siling, barula orang mcm gua ni tak tertindas. Ini tidak, barang naik ikut suka dia je, gua peduli apa dengan harga minyak dunia naik??? Capitalist!.

Ubat gigi pun satu hal, time gua kesuntukan matawang la die nak abis, dah sampai ke kepala, sakit ibu jari nak keluarkan cebisan yang terakhir, adela skit, lepas la untuk gua senyum secara berkeyakinan pagi ni.

Pulang sahaja dari tandas, gua tengok jam macam menghala kearah kelewatan. Tanpe berfikir panjang gua terus dress up seperti hendak ke kelas, uniform gua macam biasa, kemeja, jeans dan selipar jepun. Memang xde gaya cikgu-cikgu lansung, tapi gua tak peduli, xkan nak dressup macam Najmi Asar?, datang kelas always tuck in, skima macam mintak pelempang. Huh!.

Masuk je kelas gua duduk macam biasa, gua x rasa nak tegur orang, sekadar senyum tawar je. Tapi entah mengapa memang gua rasa ade yang x kena, tak tahu kenapa, gua rasa ade something yang tak lengkap, tak kena pada tempat. Classmate gua semacam pandang serong je, yang pompuan berbisik sesame sendiri.

Peehhhhhh!!!!!!

Ini tak menarik, gua cek penampilan gua, normal, gua cek button jeans gua, manala tau lupa nak button, tapi ok je. Segalanya normal.

Tapi tiba-tiba gua teringat something.

Gua dah tau kenapa semua pandang semacam kat gua.

Patutla gua sendiri pun rasa tak kena.

Rupanya…

Gua lupa nak mandi!!!

Tadi gua masuk tandas, berus gigi, masuk jamban terus blah..

Babi!

1 comment:

LINDA ALEEQA said...

kui..kui...apa daaaaaaaa!