Monday, March 14, 2011

Projek - Nyamuk Asmara Ep 7

Siri Nyamuk Asmara kembali.. kembali dengan crite yang kesudahannya masih lagi berlegar dalam awan.

Pengembaraan dan misi di alam loba-loba belum lagi selesai.

Alfonso, Nyamuk Asmara, Kupu Kupu Berahi masih lagi setia di alam loba-loba.

Babi!.

ceritanya makin terbelit-belit.

…........................................................................................................

(sambungan Nyamuk Asmara ep6)

“Hey hey

You! You!

I don’t like ur armpit

No way no….. (gaya avril)..”

Pang!

Deras tampalan aku hinggap ke muka kucing bertompok hijau, kucing sepisis ni di alam loba-loba memang bodoh skit. Suara dah ade, mantap dan x hancur. Tapi perwatakannya yang selalu menukar lirik sesuka hati memang annoying. Dan kali ini kesabaran ku sudah sampai ke tahap mendidih. Sudah 2 3 kali aku usulkan supaya kucing jenis ni dibuang dari alam loba-loba. tapi Nyamuk Asmara hanya tersengih2 sengih.. barang kali lawak pada hematnya, tapi pada pandangn aku, ianya suatu penciplakan yang menyakitkan hati. Mahu saja aku pijak tali perut kucing bertompok hijau ni.

Anyway,

Nyamuk Asmara memulakan bicara. Langkah kami seiringin, Alfonso dibelakang sambil mengelap-ngelap darah di kepalanya.

"Begini, untuk menyemai cinta kealam mimpi, ianya adalah suatu proses yang tidaklah semudah aku, engkau, Alfonso. kupu kupu Berahi, dan semua makhluk alam loba-loba sangkakan. Ada beberapa perkara penting yang perlu dititik beratkan".

Nyamuk Asmara berbicara dengan nada serius, tangn kami masih lagi kemas bertaut, sambil berjalan seiringin mengelilingi taman Loba Mahkota (name taman depan istana Nyamuk Asmara)

"Yang pertama, subjek a.k.a insan yg dipilih perlulah cukup matang, kerana kuasa cinta ini amat berat untuk dipikul oleh mereka-mereka yang belum cukup umur."

"Kedua, soal pasangan, pasangan hendaklah sekufu. ataupun orang kate setanding, sebab nanti kalo duduk bersanding, tidak la mereka menjadi buah mulut jiran tetangga, kesecocokan mereka itu tidak akan dipersoalkan."

"Secara teorinya prosedur menanam benih cinta ini mudah sahaja, namun praktikalnya amat susah sekali."

panjang benar penjelasan Nyamuk Asmara, aku sekadar dengar untuk amik hati, mata ku di lemparkan ke udara, memerhati dolphin yang galak berterbangan.

"Begini..." Nyamuk Asmara menyambung.

"Di hujung jeti ada satu perlabuhan, disana terdapat satu perhentian, perhentian yang dipanggil jeti 1000 pintu.... disana ade..."

???

sebelum sempat Nyamuk Asmara menghabiskan ceritanya, aku cuit pipi Nyamuk Asmara, Nyamuk Asmara terus terpaku sambil muka menunjuk espresi tanda soal.

“Kenapa??”

tanye Nyamuk Asmara dengan nada konfius

“Bulu hidung awak terkeluar…….  ”

(bersambung)

2 comments: